03 December 2007

Dagens høydepunkt!

På jobb idag sprang eg ront å leida itte ein vannkran på fiskatorget i byen då eg plutseligt såg ein klomp som låg utforbi dørå t butikken. Når eg kikte nærmare på klompen, så såg eg at d va ein sel. Eg e ikkje så veldigt glad i å se på døe dyr, så eg jekk raskt forbi, å fortsatte å leida itte denne vannkranen. Når eg kom tebage t Margunn måtte eg jo fortella om denne selen eg hadde sitt, å tog na med meg for å vise na den. Når me nærma oss dyret, pekte eg på ann, å plutseligt så åpna selen øynene å freste mot oss. Eg skvatt t tusan... Eg trodde selen va død, men d va ann tydeligvis ikkje. Di andre på byggeplassen hadde åg sitt ann, så di hadde ringt t dyrebeskyttelsen... T min store overraskelse så hadde dyrebeskyttelsen sagt at di ikkje hadde tid t å ta seg av sånne sager akkorat nå, så di bad oss ringa t politiet i stedet.. Trodde ikkje at di hadde lov t sånt eg... Men når selen oppsøge mennesker så e di ikkje friske... å d tyda på at denne selen va litt sjuge for han låg i ett jørna å hosta å freste... Stakkars... Tror ikkje at han va så gammale... han va jaffal veldigt skjønne...

Der va ein ting t som hadde skjedd inni byen i løpet av helgå, å d va at någen hadde kapt ner et 3-4 m høgt tre som me hadde planta i ein kasse midt i fortauet på strandkaien for ei stonn siden.. Bare rodå står ijenn... Va vel kanskje någen som syns d blei litt kaldt i løpet av helgå å trengte litt ekstra ved :-)

4 comments:

Silje Kristensen said...

Ka skjedde med selen t slutt?

Genial made å skaffa seg ved. Den ska eg huska t ein aen gang. E heilt sinnsykt kaldt for tiå. Irriterande!

Lille blå said...

Følg med i neste episode.. :-) Nei eg vett ikkje någe marr enn at politiet sko komma... selen låg på enn plass der me ikkje hadde heile øvesikten ser du... irriterande... men vekk va ann plutseligt jaffal... di tog nok livet av ann... Blir kjekt når du komme jem ijenn.. Då må me finna på någe skoy!

Anonymous said...

off, stakars sel... Du konne tatt an me jem å lagt an i et badekar:) Kos deg på julabord i mårå:)Me snakkes!

Marita said...

stakkars sel....
skikkelig tragisk..