26 January 2008

En liten hilsen fra Brasil!

Ferien e i gang... Itte mye pakking aa styring natt t soendag, saa har me endeligt komt oss t andra siaa av jordaa, nemligt Brasil. Valborg toerrtrente snorkelutstyret sitt mens me pakte,aa i iveren klarte hu aa gloemma haandkleet sitt. Men saann udenom d saa tror eg at me har huska d mesta.
Turen ner jekk over all forventning. Tro d eller ei, men d va ingen forsinkelser t Oslo. Flyet va heller ti min foer tiaa. D e sensasjon! Di to siste doegnaa har stort sett gaatt i venting, soving, koestaaing, bohnanza speling, vindusshopping, spising aa ennaa marr koe. Itte 4 gonge opp aa ner i loftaa, aa timavis med venting i baade Oslo, Frankfurt aa Sao Paulo, saa e me temmelig leie flyplassa ittekvert... Men selve timane i flyet jekk temmelig fort.Me sov enn del alle samen, t aa med Kine, som aldri pleie aa klara aa sova sittande. Men hu sovna med juks vel og merka (takket vaere Wivi, moraa t Kine). Ei pilla i munnen aa ein slurk vann gjorde susen for henna. D va rett aa slett ein opplevelse aa se paa. Itte et par min blei hu heilt fjollete. Bevegelsane jekk seint aa hu visste knapt nok ka hu jore. Alt blei taakete for na. Hu saag rett aa slett dridas ud. Men pillaa funka saa daa va d jo greit. Udpaa morgenquisten klarte eg selvfoelgeligt aa vekka halva flyet med mobilen min. Eg kom ikkje paa at vekkerklokkaa ringe sjoel om tlf e av. Aa mobilen min va jo fortsatt innstilt paa vekking t jobb :-) D e jo fint!

Alle har snakt om at Rio e saa skummelt, men t naa har me faatt et godt inntrykk (men saa ska d ver sagt at me ikkje har vaert her saa lenge heller..) Baggasjen kom jaffal t rett plass aa paa rett tid, taxien har kjoert oss der me sko aa hotellet ser veldig flott ud, saa me e godt fornoeyde. Saa naa sitte me her aa kokelure paa ka me ska finna paa di neste dagene. Ude e der ca. 24 grader aa overskya, men bedre ska d bli :-)

Fortsettelse foelger, saa vent i spenning...
PS: Eg beklage at der mangle naagen bokstaver, men d maa daakke bare leva med. ADIOS!

7 comments:

Silje Kristensen said...

Hehe. Har og blitt anbefalt å prøva meg på piller når eg e på reis, men nå fekk eg i alle fall bekrefta grunnen t at eg ikkje har prøvd meg på det i offentlighet! Jaja, va jo godt d virka i alle fall... Kos dåkkår videre og legg gjerne ut någen bilder fulle av fristelser ;)

Anonymous said...

godt å hørra at dåkke har komt vel fram! Og at det jekk så bra me flyturen e jo som du seie over all forventning... Hb dåkke får litt sol ittekvert og! Her e d stort sett øveskya som vanligt.. Jaja,KOS DÅKKE!

Anonymous said...

Godt å høre at alt er vel, flink til å oppdatere oss da du er på tur. Det setter vi stor pris på.
klem mamma

Anonymous said...

Paa Ipanema er det saa varmt at tilogmed hundene har solbriller :)

Anonymous said...

jeg sitter og leser at ravinala reiser har en misjonær og guide i
Rio Preto,Arild Nyvoll, han har kanskje noen gode reisetips.
Klem mamma

Lille blå said...

Takk for tipset mamma! Me ska proeva aa sjekka d opp.

Oeystein: Paa Copacabana beach har hundene kledd seg t karnevalet, med luer, skjoert, frakker aa d som maa t for aa gli inn i mengden. Ganske stiligt!

Anonymous said...

Hehe, dette har ikke jeg sett. Men tenker disse hundene blir ganske kjedelige etter at karnevalet er over.