12 July 2008

Forandring fryder!

Forandring fryder seie folk.. Dette holle eg på å teste ud nå.. Siden eg har brukt opp ferien min for i år, så må eg få feriefølelsen på ein aen måde. Dette prøve eg å få t med å flytta litt rundt. Fra mandag 30. juni å fram t onsdag 9. juli bodde eg hos Bjarte, på Ganddal, på grunn av at foreldrene hans sko på ferie. Når d nærma seg slutten der så ringte ein tidligare barnavakt familie meg å lurte på om eg ville bo i huset diras på Sandved mens di va på ferie. Di har nemligt ein hund som trengte barnevakt i 16 dager. Så nå ska eg bo her samen med Alfred fram t slutten av denne måneden. Eg rekke jaffal ikkje å bli lei av mine samboere på bogafjell på ei stund :-)
I tillegg t at eg drive å flytte litt rundt så passe eg på huset t mine to kollegaer Sveinung å Margunn på Håbafjell. D e vel d einaste huset eg passe på som eg ikkje ska bo i :-) Idag reiste eg opp der for å klyppa plenen. D trengtes for å sei d sånn. Den va blitt temmelig høge itte et par uger uten klypp. Men eg å den plenklypparen diras fant aldri heilt tonen isamen så d endte opp med at eg måtte kjøra jem for å låna ein plenklyppar der. Minuttå tikka å jekk før eg kom skikkelig igang med klyppingå. Eg tror ikkje eg hadde klypt i marr enn 5-10 minutter før d plutselig begynte å detta ner fra himmelen. D regna å d regna, å då snakke eg ikkje om ei lidå bøya. Dette va skikkelig afrika regn som aldri tog slutt. Men har me begynt å klyppa plenen så har me begynt å klyppa plenen. Då kan me ikkje stoppa. Di som har klypt plen i regn før vett at d ikkje e den beste kombinasjonen. Men eg blei nå ferdig t slutt.. Hb bare dette veret gir seg i løpet av helgå. Eg vil ha merr av sommaren :-) Jaja... God helg folkens!

2 comments:

Anonymous said...

jobbe og står på forstår eg:) ganske praktisk for dine bekjente at du tok ferien tidlig:)eg har og hatt ferie ei uka nå, og nå e d tebake t kverdagen..og snart e sommaren slutt..sprøtt!!

Lille blå said...

Har du vært vekke i ferieugå di?? Lyst å treffas ein dag??