20 August 2009

5 om dagen???

Igår kvell tog Lars Martin å eg oss ein tur t Dalsnuten.. Veret va bra å der va god sikt. D e ikkje så langt opp, så d e ein passelig tur itte jobb... Me nøyd utsikten samen med ein boks hjemmeplukka blåbær fra østlandet :-) Nam...

Når me ikkje e på topptur å spise blåber, så e me jemma å spise plommer :-) Elle.. d vil vel egentlig sei at EG spise plommer... Lars Martin bidrar med ei å aen plomma, men han e ikkje så veldig glad i di.. Ganddal e ikkje bare ein bra plass å bo, men der e åg bøttevis med plommer der :-) Tror der har blitt plukka mellom 20 å 30 store bøtter med plommer, å eg tror kanskje ALT har blitt spist (tror ikkje någe har godt t spille i syltetøy eller lignende)... Nyplukka plommer e som snop, så heile familien Gravås tygge for harda livet for tiå :-) Så viss regelen 5 om dagen fortsatt gjelde, så tror eg at me har spist for mange år framøve :-) Litt synd at sesongen snart e øve.. Nå blir d lenge t neste bærsesong :-(

3 comments:

Silje Kristensen said...

Me gjorde kål på de me fekk og og de va veldig gode! Bare ien liten oppklaring. "5 om dagen går ikkje på antall av ett slag, men antall sorter frukt eller grønt. Altså nytte det ikkje å spisa 5 plommer. Eg beklage min pirkete kommentar, men rett må vel ver rett?! Hehe... Glede meg t tirsdag! =)

Lille blå said...

Eg vett vel igrunnen d Silje :-) Lige bare å bruga uttrykket :-) Tror eg e innenfor di 5 uansett.. Blir kjekt å se dg ijenn på tirsdag ja.. Snax då!

Aina said...

mmm, plommer e jo kjempegodt!