22 January 2008

Dagens skremmende nyheter!

Det er lang kø på motorveien etter at flere biler tirsdag ettermiddag var involvert i en kollisjon i sørgående retning i Auglendstunnelen. Ka e d egentlig med denne Auglendstunnelen?? D går nesten ikkje ein dag uden at me hørre om ulykker i dette området... å typisk nok så ska d alltid skje når alle ska jem ifra jobb å der som regel e kø nok ifra før... D begynne nesten å bli ein vane... Eg har jo ittekvert forstått at me som regel kjøre med litt for liden avstand t bilane foran, men kjøre me bare nærmare å nærmare siden d e så vannvittigt mange kollisjoner for tiå?? Eg har sjøl opplevd å få solå midt i trynet på slutten av denne tunnellen, å har dermed ikkje sitt bilen foran meg... å d e skummelt... Tror nesten at me må finna alternative veia å kjøra sånn at me kan unngå flerre trafikkuhell på denne strekningen...


Idag e der åg ein aen skremmande nyhetssak i avisene:

"Norsk fotballtrener i skuddrama i Rio Treneren til 2.-divisjonsklubben Fløy havnet midt i et skuddrama i Rio de Janeiro mandag. Kjell Petterson skulle handle på markedet som ligger like ved hotellet de bodde på da skuddvekslingen skjedde. Jeg gjorde som alle andre, kastet meg ned på bakken, sier Petterson til fvn.no. Jeg så noen politimenn, og min første tanke var at det var de som skjøt. Men da så jeg at de satte håndjern på en mann. Og da jeg kikket ti meter foran meg, så jeg en mann som satt på knærne uten å se ut til å kunne bevege armene. Blodet strømmet ut fra nakken hans, la han til.Svensken gikk tilbake til markedet senere på kvelden. Da kom også reaksjonene. Det var da den virkelige frykten kom. Dette er noe man aldri opplever i Norden, og i hvert fall ikke på Flekkerøya, sier Petterson. Fløy har vært på treningsleir i Brasil i to uker og skulle reise hjem natt til tirsdag norsk tid".


Forhåpentligvis så sleppe me å oppleva någe sånt, men d e jo litt skremmande å hørra om d når me sjøl ska nerøve der om ikkje så altfor lenge. Viss me bare fylle alle forhåndsreglane som me har fått beskjed om, så e d nok ikkje verre her enn mange andre plasser. D e bare d at når Viking spelarane e der (har vært der), så får me hørra om d som skjer.. Hadde d ikkje vært for di så hadde me nok ikkje hørt om d... Å for min del sko eg nesten ønska at eg ikkje hadde hørt om d nå heller, men d e ikkje alltid så lett å unngå å hørra nyhetene når me hørre på radio på jobb :-) Litt greit å ver orientert åg då.. Men d må kjendiser t for å bli oppdatert om verden :-) God tur t oss! La oss heller tenka på sol, varme å strand :-)

1 comment:

Anonymous said...

ja, gled deg t "trygge" Rio... Blir nok kjekt!!