21 January 2008

Velkommen inn i kulturåret!

Fyst å fremst vil eg benytta sjansen t å beklaga dåkke trofaste blogglesere så stadig vente på nye oppdateringa... Eg beklage at dette kan ta litt tid av å t.. Men så e d vel ekstra kjekt når eg plutseligt slår t :-) Som eg har sagt mange gonge før så ska eg prøva å skjerpa meg...



Di siste ugene har tiå mi gått med t mye rart. Di fleste har vel fått med seg at Stavanger nå har blitt ein kulturby. 12. januar invaderte 50.-60.000 folk sentrum i stavanger for å se på paradene, fyrverkeriet å alt d andra som fulgte med den o'store åpningen. D va skikkelig OL-stemning i gadene. Sjøl va eg ikkje så veldigt mye med på selve festen. Eg såg kun på fyrverkeriet, å d syns eg va veldig bra (men så blei d jammen meg brukt mye tid å penger på d åg). Eg va marr med på forberedelsane t dette stora arrangementet. Heile strandkaien der me jobbe stoppa opp pga dette her. Området måtte ryddas, gadene måtte sobas å tyggiane måtte spisas opp av den fantastiske tyggimaskinen t kommunen. D va rett før me låg på kne å skrubba steinane. Alt dette for at kongen vår sko komma på dagstur t stavanger. D kan jo ver helseskadeligt å se at der faktisk e et anleggsområde i stavanger by åg. Eg syns d kan bli litt overdrevet t tider... Faktisk så overdrevet at d blir morsomt! Kjekt å oppleva d på nært hold jaffal!



Ellers har eg åg fordreve tiå med litt brettspeling, gocart kjøring, laserskyding, PC-titting å pakking. Så mye som eg sitte foran PC-skjermen e d alltid godt å ha ein assistent t hjelp :-) Du kan åg kalla d ein printervakt.. hehe..

Nå e d faktisk ikkje marr enn 6 dager t eg ska ud å reisa ijenn... Nytt år, nye muligheter å nytt land å besøga. Kem savne vel ikkje sol å varme når vinden blåse regne nerøve vindunå, å der e mørkt å kaldt både inne å ude... Ja, for Valborg har faktisk ikkje marr varme enn d me klare å fyra i peisen. Å di siste dagene kan me ikkje akkorat skryda så voldsomt av speider kunnskapene våre, for vedkubbane i ovnen vil nemligt ikkje brenna. Tror di streike fordi me snart ska reisa ifra di... Men tebage t denne ferien min. D e sikkert ikkje alle som har fått med seg kulturårets reisemål... Eg ska prøva å leda dåkke på rektig vei. Ka tenke dåkke på når dåkke hørre disse ordå:
- Palmer og strand
- Bølgeskvulp
- Samba
- fotball
- karneval
- Apekatter og andre ville dyr
- Solbrente kroppper
- Myggspiste legger
- Hefitge rytmer
- masse god frukt
- jungel
- Hengekøyer
- fotografering
- surfing i sanddynene
- snorkling
- rangling
- Viking

Tenke dåkke på d samma som meg nå?? Nemligt Brasil! På søndag, altså om KUN 6 dager, lette Kine, Valborg å eg fra bakken her i Norge å flyr t den andra siå av jordå. Å her ska me bo di neste 5 ugene.. Tenk d.. Heile 34 dager ska me ver vekke... Så lang ferie har eg aldri hatt i strekk før, jaffal ikkje itte at eg begynte å jobba. Så dette kan bli spennande!
Så for di nysgjerrige... Følg med i neste innlegg :-)

Forresten så e d ikkje bare me som e eventyrlystne :-)
Kos dåkke i kalde Norge så lenge! Snax!

3 comments:

Silje Kristensen said...

Eg må jammen meg kalla det litt småsleipt å legga ut så mange fristelser i bare ett innlegg. Fortsette d sånn kan det ver du miste lesere vett du!!! Neida, eg ska lesa trofast, men eg e så missunnelige at eg knapt orke tanken på å sitta her hjemma. Angre på at eg takka nei t tur nå, men et lite plaster på såret e i alle fall at eg fekk den jobben eg ønska meg. Dåkkår må storkosa dåkkår! Ringes ein kveld før du drar ;o)

Lille blå said...

Någen som vett kossen eg kan legga inn ein teller som telle korr mange som e inne på siå mi?? Du har vel d Silje?? Syns d begynne å bli ei stonn siden du åg har oppdatert siå di forresten.. :-) Me må snax før eg reise ja..

Anonymous said...

Både printervakt OG vaskemaskinvakt, kan d bli bere...hehe! D friste syyykt me ein ferietur nå altså, sko gjerna våre me hadde eg hatt litt marr penga og ikkje våre midt i praksisen...Jaja, eg får bli me neste gång:) Satse på at me snax får dåkke stikke...