15 January 2007

Bergenstur!

Eg ve te Bergen, ve te Bergen med det samme, her har eg det som fisken i vannet... Nok ei helg e øve, å denne gongen har eg tilbragt ann i Bergen, samen med Silje (ei goe venninna ifra Sagavoll). Eg jobde halve dag på fredag for å ta ein tidlig buss sånn at eg fekk litt udav kvellen, å godt va d, for itte at eg reiste så regna d konstant i Stavanger. D førte t enn del oversvømmelser i restaurantene langs kaien i Stavanger. Ferjene t Bergen vogga åg litt marr enn di pleie pga uveret, men heldigvis blir eg ikkje så lett sjøsjuge. Eg trodde igrunnen at eg sko få goe plass på bussen siden eg va så tidligt ude, men der tog eg feil. Bussen va så fodle at di måtte setta opp ein ekstra buss.. å dette t tross for at der går bussa kver time.. Men eg kom meg fram alligavell :-)

Når eg e på tur så må eg selvfølgeligt lega litt turist, så di som ennå ikkje vett kossen regnhyttå elle den berømte blå steinen ser ud, får nå et lide innblikk ijønå bildene :-)




D va mange ting eg sko rekka øve i løpet av helgå, så tiå jekk fort. Fredagen tilbragte me hos min kommende svigersøster, Julie. Lørdagen jekk med t shopping (der blant aent ein ikkje vellykka gardinjakt stod i sentrum), cafè med Marit (ei som eg va i Kamerun med) å jentekvell med Hanne og Ingjerd fra frilufslivklassen på Sagavoll. I stedet for å ver ude i stormen, någe me som "ekta" friluftsmennesker burde jort, så koste me oss inne med "ticket to ride" å smoothie. Der e ikkje så mye marr som ska t for å få ei bra helg. "Ticket to ride" va et veldig kjekt spel, så eg tror snart at eg må ta meg ein tur t spillskrinet for å fornya speleutvalget mitt.. Så d e bare t å skriga ud når någen e klar for ein spelekvell :-)


4 comments:

Anonymous said...

Åå, d spele har eg hørt om! har alltid lurt på koss d e...Du har hatt ei bra helg du òg ser eg=)Eg e kjempeklar for spelekveld!Men eg må nok venta t eg komme jem t praksis.. Hmm, eg sko forresten og hatt meg ein tur t Bergen, har vel igronnen lovt verkingane mine at eg ska besøga di..

Marita said...

D spele e kjekt! og ja, eg har våre me den blå steinen..hehe..kjente meg faktisk igjen! Bra du får reist litt ront i norge..sjøl om d ikkje e snø i bergen..på setermoen derimot har me snø..hint hint..kom, kom:) Ha ei fantastisk uka vidare:) Mange tusen klemma frå Marita

Silje Kristensen said...

Hei du. Takk for besøg. D va kjempekjekt! Eg e og me pa spelekveld og nå e d jo ikkje så lenge t eg komme t Stavanger (oki litt då), men d e jo kjekt å ha litt forskjellige spel så eg stemme for at du i alle fall skaffe deg ein aen type enn oss. Eg love at eg ska bli med å sslida d ut uansett ka du skaffe deg ;o)

Andreas said...

Det der så jammen gøy ut. Dere vet jo at jeg er like glad i gode spill som i gode spillopper. Og det sier sitt!