13 April 2007

Vel tebage ifra Malaysia!

Nå har eg komt meg vel jem fra Malaysia. Eg har hatt ein super tur, men tiå jekk litt for fort. 10 dager e litt for lide når reiså e såpass lang som hu e, å tidsforskjellen e 6 timer fram. Men litt e jaffal bedre enn ingenting :-) Reiså ner jekk veldig fint. D va litt kjedeligt å måtta venta 7 tima i Amsterdam, men når eg fyst hadde komt meg på flye som jekk direkte t Kuala Lumpur, så jekk tiå fort. Eg tror eg sov 7-8 av di 12 timane som turen tog. Så d va jo gullfint. Når eg kom fram traff eg Jon på flyplassen, åsså reiste me isamen t Kuala Lumpur by. Her bodde me den fysta nåttå før me reiste vidare t Tioman, ei øy på kysten.





Denne øyå såg ud som ei øy eg typisk forbinde med syden. Kvide sandstrand, palmer, sol, apekatter springande ront huset å ikkje follt så kjekke ting som mygg å kakkerlakker. Mygg sleppe me tydeligvis ikkkje onna uansett korr me e, å kakkerlakker va der heller ikkje så mange av akkorat her heldigvis. Men der va ein som satte litt støkken i oss. Me våkna nemligt ein dag av at någe krelte ront i sengå vår, å fant denne ekle lille skapningen kravlande oppi håret mitt. Fysj å fy! Eg har aldri vært någe særligt glad i vekkerklokker, men d e jammen meg tusen gonger bedre enn å bli vekt av kakkerlakker :-) Rett utforbi der me bodde va der åg ei elv med en god del iguaner svømmande ront i. D va ganske kult!



Dagane jekk stort sett med t snorkling, padling, avslapning udi solå å ein aldri så liden båttur ront øyå. Me har brukt mye av tiå vår med tryne onna vannet.





Der va utruligt møje fint å se onna vann. Mange fine koraller, å mange fine, fargerike fisker i alle størrelser og varianter. Me har snorkla blant kjempeskilpadder og haier, men me har bare ikkje sitt di.. :-) Der va ein som me snorkla med som såg ein liden hai... bare litt domt at me jekk glipp av d. Temperaturen har låge på ein plass mellom 35 å 40 grader vil eg tru. D va akkorat passelige temperatur for frysepinnen meg, å akkorat passelige temperatur for å ligga å plaska udi sjøen så lenge du vil uden å risikera å mista følelsen i fingrer å tær.

Eg fekk servert drikka i ein ananas å i ei kokosnøtt (hult ud av Jon sjøl vel å merka) i løpet av turen, så då tror eg snart at eg kan sei eg har opplevd alt eg forbinde med syden.







Itte et par avslappande dager på kysten, tog me turen tebage t Kuala Lumpur. Her shoppa me som galne i to heile dager. Sko nesten ikkje tro me hadde sitt et kjøpesenter før.. hehe.. Ting va ein god del billigare i Malaysia, å for ikkje å snakka om maden. Me konne fint få et godt måltid inkludert drikka for 20 kr. Så der e ein bitteliten forskjell på prisane der i forhold t jemma :-)







Alt i alt så kan eg vel konkludera med at d har vært ein unik, men heilt fantastiske påskeferie! Å malaysia e absolutt et fint land som eg kan anbefala å reisa t!

4 comments:

Andreas said...

Steike det virka som 10 fine dager det ja :) Moro å lese, og bra at du hadde kasta med så mange bilder. God helg :)

Anonymous said...

Bildene onna vatne blei jo goe jo, og du såg meir brent ut på bildene enn i virkeligheten:) Va kjempe koselig å ver innom dg før eg for igjen:) Nå sitte eg her og e steintrøtte..du vett jo kor lenge eg va oppe, og då må eg bare tilføya at eg ikkje sovna før to tima itte siste melding..av og t e eg litt dom:) Men du må ha ei strålandes uka:)

Anonymous said...

Ååå, fine bilder!Eg konne godt våre der ein tur ja..Nå har me bestillt Afrikabillettane, og eg har fått time t vaksinering=)Synd eg ikkje konne verme å jogga i går, me får ta d igjen ein aen dag...

Silje Kristensen said...

Mmmm...D der såg heilt fantastisk ut. Eg og vil!!!