01 November 2007

Invasjon i tigerstaden!

Ja då va d jammen meg blitt november måned. Lure på korr oktober måned blei av. Tiå går skremmande fort.. Snart e d jul.. Å jul betyr ferie for mange studenter... Dette gjelle åg Aina å Marita, som studere i Oslo for tiå. Siden di ofta e veldigt opptatt når di e jemma på ferie, så fant eg ud at eg måtte oppsøga di i Oslo i stedet. Dermed invaderte eg tigerstaden sist helg. Eg pakte sekken min med treningskler å alt aent pikk-pakk som e nødvendig for ein storbyferie, å satte kursen mot Sola flyplass fredag ittemiddag. Optimist som eg e trodde eg faktisk at flye sko gå t rektige tid denne gongen, men d va jo et fly som sko gå t Gardermoen, så eg burde jo visst bedre. Halvannen time seinare letta eg fra sola, å dermed va eg ikkje på Fjellhaug, der disse to studentane mine bor, før halv 8 på kvellen. Dermed jekk planen min om å rekka KRIK halv 7 i vasken (någe eg hadde rokke viss flye mitt hadde gått når d sko). Kjedeligt! Dermed blei d idol på oss i stedet.

D e ikkje bare eg som har tradisjon med å ha grød på lørdagane, så når me stod opp lørdags morning kokte me opp grød, å pakte grydå inn i avispapir å teppe, før me traska nerøve t Oslo sentrum. Itte någen tima med shopping traska me svoltne jem t grøden som stod i sengå å venta på oss... Stikkord for resten av kvellen e: Frontline, lasagne å filmkvell (Evig Solskinn) hos naboen t Aina. Ein ganske spesiell film må eg sei!

For at Aina å Marita sko føla seg litt jemma så tog eg med litt vestlandsver når eg reiste. Derfor va søndagen, å egentlig heila helgå, prega av dårligt ver. Men d hindra oss ikkje i å gå i Frognerparken på søndagen, ein plass eg faktisk aldri har vært før (jaffal ikkje som eg kan huska). D va ein heilt OK plass... d hadde nok vært finare der med litt sol...



Egentlig hadde me planer om å gå tur i Nordmarkå, men pga veret jekk me på kagebesøg t Marita å Yngve i stedet.

Men når me va på shopping på lørdagen så handla me XXLs turmad som me hadde tenkt å ta me oss ud i d fri, men d endte med at me spiste d inne på rommet i stedet :-)


Mens eg reiste t Oslo, så va Valborg på shopping her jemma. Denne gongen va d TV-benk som stod for tur. Denne va hu å henta på mandag, så begynnelsen av ugå brukte me på å prøva å montera dette her... D va jammen meg ikkje lett... Me fekk virkeligt testa tålmodigheten då, å d kom någen sinte brøl fra Valborg innimellom... D endte med at me måtte få jelp av broren t Valborg.. (litt nedtur..).



Sjøl med ein jelpande hånd fekk me d ikkje heilt t... :-)

Men spennande va d jaffal!

Men d blei nå bra t slutt då!

Begynnelsen av november betyr bursdag på bursdag. Eg vil bare benytta anledningen t å gratulera Aina med dagen idag, 22 år! Hb du får ein super duper dag.

Imårå e d min tur. Siden d e kinoens dag, blir d Switch film på ittemiddagen, med middag på ein latinske restaurant rett på siå av kinoen ittepå. Itte dette blir d åpent hus på Bogafjell! Så d e bare t å henga seg på d som friste :-) Velkommen!

4 comments:

Anonymous said...

For et søtt bilde av Tarzan!! hehe... D va bra dåkke fekk opp benken t slutt.. Akkorat nå sitte eg her me pcen med Pusi på fanget, han e skikkelig kosete idag:) Snakkes imårå!

Anonymous said...

kjekt me innlegg igjen:) stolt av dg:)hehe.. D hadde våre konge me kino og party for å feira dg..d e lenge si eg har fått me meg..men me tar et lite silje og maritaparty i desember, bare du og meg og så ser me kino og spise ittepå og feire t slutt me fruktkaka? eller smartiesiskaka?? Typisk at konserten traff same kvelden så kvelden din.. glede meg t å se kåken din:) klem frå hu så e nogen tima t i oslo for denne helgå sin del:)

Lille blå said...

Du får bare sei ifra når du har tid t å finna på någe Marita :-) Go helg!

Silje Kristensen said...

Gratulere så mye med dagen ;o) Glede meg t å komma på besøk!