24 June 2007

Helgå med d rare i!

Denne helgå har eg fått et nytt "familiemedlem". D heila begynte med at Aina ringte meg midt i dagen på fredag å lurte på om eg ville ha meg ein liden pusunge... D stod om liv eller død, så då klarte eg selvfølgeligt ikkje å takka nei.. Pusen e ein ca. 2 måneders gutt som antageligvis ikkje har vært aleina før for ann e ganske skeptisk av seg å vett ikkje heilt kossen ann hverken ska spisa elle drikka skikkeligt ennå. Foreløpigt så har eg ann litt på "prøve" :-) Eg trenge nemligt barnavakt for ann mens eg e i Afrika, å viss eg ikkje får tag i d så kan eg ikkje ha ann. Navn har ann heller ikkje fått ennå, så viss någen har någen goe forslag så tar eg jerna imod di :-) Foreløpigt går ann bare onna navnet Blygen. Men kanskje eg heller bør kall ann Joppe (fra "redda Joppe, død eller levande" på barne TV for lenge siden). Sånn ser ann jaffal ud:






På lørdagskvellen blei eg med Aina, Steinar å SPOR-gjengen t Bø på Randaberg. Der grilte me å hadde diverse sosiale aktiviteter før me reiste jem t meg å spelte Mexican Train game å koste oss med katten. D ser visst ikkje ud som at me klare å bli lei av d spelet.. hehe... Men eg tror Steinar blei litt oppgitt øve meg å Aina siden me va marr opptatt av katten enn av spelingå denne kvellen... Han følte nok at d va litt bortkasta tid å sitta der når han heller konne ha vært jemma å fiksa PC'en sin... men d får han nok jørr ein aen gong :-) Me ska heller prøva å skjerpa oss t neste spelekvell.. hehe..


Miniatyr-utgave av Prekestolen!


Søndagen stod eg tidlig opp for å bli med Lillian å Fjellsportgruppå på tur. Di prøve å få t ein tur kver måned, å denne måneden jekk turen t Trollkyrkja. D e ein topp som ligge ca. 750 moh. Sjøl om eg va kjempetrøtt når eg stod opp, så va d ein kjempekjekk tur når eg fyst kom meg ud.. Me parkerte inni Maudalen å jekk oppøve å oppøve å oppøve før me endeligt kom t toppen. Me va ein gjeng på 8-9 stykker som kravla oss ivei oppøve bakkane. D mesta av turen jekk udenom sti, så d e ein fordel å ha med seg någen som e litt kjent i området viss du ska gå der. Men d va et veldigt fint område å gå i. På vei opp va der overskya å veldig klamt.. heldigvis så kom ikkje solå før me hadde nådd toppen, for då blei d ennå varmare... Den blå himmelen kom åg godt t syne udøve dagen. På veien tebage t bilane besteig me ennå ein topp som eg har glømt navnet på allerede. Denne toppen va ca. 850 moh. Siden veret va såpass bra, så va d ganske bra med utsikt på toppane.



Søndagstura e egentlig ganske kjekt har eg fonne ud, så d bør me egentlig få t litt oftare. Di trenge jo ikkje alltid å ver så lange... Jaja.. me får ta d på sikt :-)

3 comments:

Anonymous said...

såååååååååååå søte katt!!!!!!!!!!!!!

eg glede meg t å møta han...me må finna på noge ein dag.. ke seie du t lang gåtur?? Digge d for tiå!

e endelig heima:) klar for sprell me silje:)

stor klem

Anonymous said...

Marie har lyst å passa Blygen hu... hehe! Så du får ha henna i baghåve eventuet.. Syns egengligt Joppe va ganske bra eg:)

Ingrid said...

uuuutruligt skjønne katt! kanksje eg kan få någen her i huse t å passa an og?! Trur ikkje du trenge å ver redde for at du ikkje finne barnevakt t dn katten der=)