14 April 2008

Kollektivlivet

Her på Bogafjelltoppen går alt som normalt. D vil sei at Valborg enten e på jobb elle sitte med nasen neri barnepleie bøgene sine, Kine jobbe elle trene å eg e litt øvealt. Valborg har inntatt morsrollen i huset, og vaske kler å lage mad t me andre komme jem fra jobb. Dokke me ikkje opp, ringe hu å spørr korr me blir av, for middag må me jo ha. Kine e den mest oppdaterte, å blar stadig i reklamane for å finna ting på salg. Ei krona spart her å ei krona spart der utgjør ganske mye. Siden eg e den heldige som har fått rom på gangen der der e mest lyder, å der folk springe opp å ner trappene t alle døgnets tider, så e d jo bare rett å rimeligt at d e Kine som må sova med ørepropper. D seie seg jo sjøl :-) Tror ikkje at hu har sove ei einaste nått uden di proppane sine siden hu flytta inn. Uansett korr rolige Valborg å eg prøve å ver så e der alltid ein elle aen lyd hu hørre. Enten d elle så e d Tarzan som vekke na. Någen har jaffal bedre hørsel enn andre (eller bare sove litt lettare :-) ). Men d e vel bare vansesak d åg.

Ellers føle eg at me leve som ein storfamilie. Me forsøple som ein storfamilie, vaske kler som ein storfamilie (vaskemaskinen komme t å bli utslitt lenge før klenå), spise som ein storfamilie, handle som ein storfamilie å vaske opp liga ofta som ein storfamilie. Kossen e dette muligt? Me bor jo kun 3 stykker her i dette huset! D jelpe åg veldigt på at me støtt å stadig glømme å setta ud søppeldunkane :-)

Ein negative ting i dette huset e TVen. D e ikkje ofta eg røre denne firkanta boksen, men ein gong av å t så står ann der å friste.. D hende nemligt at der går ein dokumentar elle to på TVen, å då e eg der med ein gong. Men TVen her på Bogafjell leve sitt eget lille liv, å e sjelden venn med meg sjøl om eg rør ann aldri så lide. Den skrur seg av når ann vil, stoppe bildet mens lyden fortsette eller bare ikkje vil skru seg på i d heila tatt. Men Valborg har någen triks for å få dette t å funka, men når meg å TVen e jemma aleina så e d ikkje alltid liga lett. Då e d greit å kjenna andre som me kan sniga oss inn t i krisesituasjoner :-)

Ellers har helgå gått med t skifting av dekk, multinattcup på KRIK, konsert å soving :-)
Ha ei fin uga!

3 comments:

Anonymous said...

dagens link med Kine og Valborg: http://home.no.net/oeystein/dans.wmv ;D

Aina og Steinar said...

dåkke leve et skikkeligt familieliv dåkke altså! Hørres koseligt ud:) Kanskje ikkje så kult for Kine som ikkje får sova.. Ha ein strålande uga adle samen!

Lille blå said...

Meget bra film Øystein :-)