22 April 2008

Årets siste skitur?

Flott natur

På søndag tog Jan Halvard, Øystein å eg oss ein siste? skitur t sirdalen... Om d va årets siste skitur vett eg ikkje, men bra va ann jaffal... Himmelen va knallblå, d va vindstille å føret va kanonbra, jaffal når eg endeligt fant den rette smørningen :-) Me fekk skikkelig påskestemning der me jekk... Nesten litt domt at snøen e på vei vekk, men d ska bli godt med sommar åg nå.. Sjøl om d begynne å bli varmare i veret, så tror eg Øystein kan bekrefta at dette ikkje gjelde i vannet ennå.. Øystein prøvde nemligt å isbada på vei tebage t bilen. Han tog d heila ganske gradvis, for han starta med å hiva av seg på øvekroppen, men d va tydeligvis ikkje nok. Ikkje bare isbada han, men han bada i tillegg med ski på beinå, sekk på ryggen å stava i hendene. Uttrykket seie at nordmenn e født med ski på beinå, men eg tror ikkje d betyr at me ska bada med di på åg.. Øystein fant jaffal ud at d va lettere å svømma uden di ekstra plankane på beinå :-) Men eg har glømt å fortella ein vesentlige detalj i denne historien (sjøl om d seie seg litt sjøl når du bade med buksa på å ski på beinå) å d e nemligt d at denne dukkerten ikkje va heilt frivillige. Der e ofta kaldare på morningane, så derfor va der fortsatt folk som jekk øve vannet på Sinnes for å komma t løypene. Me konne tydelig se at snøen her ikkje kom t å ligga så lenge, å der va flerre plasser vannet va komt t syne ijenn. Men der va fortsatt folk som jekk øve vannet på ein bestemt plass, så derfor jore me åg d. Men litt sol å plussgrader førte t at den eine plassen alle hadde gått øve tidligare på dagen ikkje va så sikker lenger seinare på dagen. Å siden Øystein leda ann, så va han den heldige som fekk testa temperaturen i vannet. D heila kan kanskje virka komisk nå, men d va ganske skummelt når d skjedde... Men heldigvis så jekk alt bra.. Å heldigvis så datt ikkje me andre udi vannet når me sko redda han opp av vannet... Viss d blir flerre tura i år så anbefale eg jaffal folk t å gå ront i stedet for øve vannet :-) Men sånn udenom dette så va turen heilt fantastiske!
Front mod front kollisjon :-)

Goe gli ja!

Goe Fischer ski!

Øystein sine goe gamle ski. Se korr beint di står :-)

Kosestund

Kvikk lunsj hørre med på ein skitur :-)

5 comments:

Anonymous said...

oi, så bra bilder! morsomt det bildet med bilen.. hoho ;P

Lille blå said...

Ja d såg ganske ekta ud :-) Du e ein flink fotograf!

Aina og Steinar said...

oi, d konne gått ganske gale d.. Ikkje någe å spøga me å detta jønå isen! Men godt d jekk godt, så dåkke fekk litt latter(?)...hehe... Eg e superklar for sommer nå eg!

Silje Kristensen said...

Ser ut som du har gått tbage t ein forbigått årstid Silje. Nå e d jo vår og snart sommer... Såg ganske herligt ut då, men eg må sei at kvikklunsjen va d som frista mest =) Bra d ikkje blei merr alvorligt enn ka du beskrive her for alle 3 kunne jo fort ha gått i sama hålå og då kunne det blitt ganske skummelt! Konge bilbilde forresten!

Anonymous said...

snø såg digg ut...men her e d vår..sommar og sol..va i alle fall, nå dryppe regne ner, men då blir d jo grønnare og:) klem klem