04 March 2007

Hyttetur!

Helgå 23.-25. februar reiste to forelska par på hyttetur. Selvfølgeligt valgte me den helgå med mest vind, men d fins jo ikkje dårligt ver, bare dårlige kler :-) Så Kine & Rolf Arne å Jon & eg pakte sekkane, satte oss godt t rette i den goe mazdaen å kjørte avgårde. Me kjørte med retning mod prekestolen, å parkerte bilen langs veien ikkje så langt itte prekestolhyttå. Herfra traska me ca. 20 min inn i skogen, på glatt føre å godt innpakka i varme kler, t me kom t ei speiderhytta kalt baroniet.



Fra me starta turen å t me reiste jem ijenn, så blåste der någe heilt ekstremt. T tider hørtes d ud som at heila hyttå sko blåsa ner. Den sterke vinden førte t at d tog lang tid å få varme i hyttå, så d blei mye peiskos i løpet av helgå.




Men me kom oss nå ront Refsevatnet på lørdagen alligavell, t tross for den sterke vinden. Di hadde meldt snøstorm denne helgå, men d blei stort sett med stormen :-) Udenom denne lille spaserturen vår, så jekk timane mye med t speling. Mexican train game blei kåra t helgås kjekkaste spel :-)










Rolf Arne hadde litt større planer for helgå enn d me andre visste om. Han fridde nemligt t sin kjære Kine, å fekk selvfølgeligt ja. Så nå blir d bryllup på di t neste år :-) Kjempekoseligt! Gratulera så masse t di!

5 comments:

Anonymous said...

Hørtes ud som ei koselige helg... Fridde han i all offentlighed eller?!;)D va jaffal veldigt kjekt å hørra, sjøl om d tog si tid før eg fekk veda d!Hehe! Glede meg t ein trivelige kveld me dåkke adle i dag, snakkes...

Andreas said...

Så jo koselig ut det der, men kan se at det var kaldt ja :) Var det mangel på store glass på den hytta, eller står de vannflaskene bare på bordet for å villede?

Anonymous said...

hyttetur hørtes jo koselig ut! Meste på min bursdag:) Her begynne d meste å bli vår, va meste ikkje kuldegrade i dag, sol og feltgudstjeneste..d va ein fantastisk opplevelse:)du sko våre me:)Alter i snø, to tre t kors og pinna t våpenskjold..stilig:) Glede meg t å se dg i påsken:)klem

Lille blå said...

Aina: Han fridde ikkje i all offentlighed nei.. Men eg skjønte ka han sko når di jekk ud :-)

Andreas: D va ikkje mangel på glass på hyttå nei, men når du har flaska så e d litt lettare å skjula ka du drikke... neida... d va vel igrunnen mest for å sleppa å vaska opp så mye :-)

Silje Kristensen said...

D såg jo kjempekjekt ut. Har jo ittespurt den forlovelsen ei stund nå så d va koseligt å hørra. Må hilsa de å sei at eg grtulere ;o)