08 May 2008

The Pulpit Rock :-)

Sist helg opplevde eg Prekestolen både nerenfra å oppenfra på en og samme dag. Greit å få d jort på samme dag sånn at eg sleppe å bruga så mange dagene på å ver turist. Neida! D va egentlig ganske tøft å se d ifra begge sider så kjapt, for då såg eg korr mye større å marr spesielt d e å ver på toppen enn d e når du ser Prekestolen ifra fjorden. Me va ein liden gjeng ifra jobb som tøffa avgårde i ein liden båd innøve fjorden lørdags morning. Fantastisk ver å kjekke kollegaer gjorde turen meget bra! Blant kollegaene som va med va blant aent di to polakkane som har steppa inn for meg i huset jemma. :-) Me må jo visa di landet vårt når di bor her..
Seeeee! Prekestolen!
Turens kaptein!
Nysgjerrige polakker!
Grilling hørre med!Nam... Slimete blåskjell :-)
Sommaren har komt t landet, då hørre isbading med :-)
Utslåtte polakker (d må ver varmen)!

Itte bådturen va d jem å snu å pakka litt om, så va eg klar for tur ijenn. Denne gongen va d med KRIK. KRIK hadde egentlig satt opp ein dagstur t Prekestolen på søndagen, men så va der någen lure KRIK håve som fant ud at di ville gå opp på lørdagskvellen og overnatta der t resten av gjengen kom opp på søndagen. Siden veret va så bra som d va, så hang eg meg på tøffingane. Med sekkane fullasta med mad (som sikkert hadde holdt for ei uga) jekk me målretta t topps. Nesten på toppen fant me ein plass å slå leir. Då va d opp med presenningen og fyra opp primusen. Der va vindstille å ingen folk på toppen den kvellen. Med andre ord: ein kjempefine plass å se solnedgangen... D va nesten kjekkare å ver på toppen når me hadde plassen for oss sjøl :-) Dagen derpå traff me resten av gjengen og jekk samla med ein del av di ner ijenn. Absolutt ein vellykka tur. Denne helgå ska eg t topps på Prekestolen ijenn, men denne gongen uden sekk å med litt andre folk. Siden d begynne å bli ei stonn siden kollegaene blei lofta, så e d diras tur denne gongen. Men veret e liga bra ennå, så eg tror d blir ein nesten liga fine tur denne gongen åg.













Ellers vil eg bare minna dåkke om at grillsesongen e i full gang :-) Nå ser d kanskje ud som at me ikkje jørr någe aent enn å grilla på jobb, men me jente kan jørr marr enn ein ting om gongen :-)

Eg vil åg benytta sjansen t å gratulera min kjære samboer, KINE, så masse med dagen! 23 år, d må feiras, og me vil feira med dg. Ha ein super dag! Kjempegla' i dg!

1 comment:

Anonymous said...

Såd ud som någen kjekke tura... E ser så fram t sommeren. Då ska eg gå masse tur:) Me snakkes snart!
Aina