14 December 2006

Gliset mitt!

Her e då den flotte bilen min for di som ennå ikkje har sitt ann. Ein go, gammal å lide brukt mazda 323 fra Trondheim. Den har eg nå hatt siden begynnelsen av oktober, å eg må sei at me har blitt ganske så goe venner ittekvert som tiå har gått :-)


På søndag, 10. desember, jekk d litt hardt udøve min kjære firbeinte venn. Då fekk ann seg et slag i siå stakkar... D hadde seg nemligt sånn at me sko parkera utforbi peders i stavanger, for så å gå derfra med bøsser for aksjon HÅP. Me hadde såvidt skrudd av motoren før ein bil med to damer parkerte ved siden av oss. Disse damene jekk så ud av bilen sånn någenlunne på likt, någe som igrunnen e ganske normalt. Å som regel går d ganske greit, men når der blåse stiv kuling å begge dørene blir åpna på likt, så blir der ein ganske goe gjennomtrekk. Dette tenkte di ikkje på før di jekk ud av bilen. Dermed tog vinden tag i dørå t passasjerdamå, å den smalt rett inn i førersiå på min bil sånn at der kom ein ganske goe bulk i ann + at enn del av lakken blei skrelt av. Bare flaks at me satt i bilen akkorat då, for ellers hadde disse damene antageligt bare snege seg stilt å roligt vekk. Eg tvile sterkt på at der e mange som kan sei med håndå på hjerta at di faktisk hadde skreve ein lapp elle någe t eierne av den skada bilen i ein sånn situasjon... Eg tror di fleste bare hadde lada som ingenting... D syns eg e litt skremmande... Denne "lille" skaden vil komma t å kosta denne damå ront 5500 kr... ganske sure penger nå i denne julatiå... Så folkens... Hold godt på dørene når dåkke går udav bilane :-)

2 comments:

Anonymous said...

Dette var bra Silje!

Unknown said...

Så fin bil du har! Glede meg t å prøva den! Hbe bare dynamoen e bra, børstane og, ingen rust og ingen harde bulka..sukk...spør meg om bil og eg har muligens et svar..hehe...Glede meg t å se dg! Klem