14 December 2006

Sånn kan d gå!


Eg har forstått d sånn at når me har fått oss blogg, så e d for at me ska holla andre oppdatert på ka som skjer i livet, å d e d eg ska prøva på nå. Di fleste har sikkert fått med seg at eg jobbe som anleggsgartner, å at eg dermed jobbe enn del med stein. Då eg plutseligt dokke opp ein dag med 2 bandasjerte fingrer, tror jo di fleste at eg har klemt di onna enn stein elle någe. Men d kan eg då bekrefta at e feil. Di fleste har sikkert åg fått med seg at eg spele enn del squash å at eg HATE å taba (någe som litt for ofta har resultert i et par knekte racketer). Dermed va der åg någen som trodde at eg hadde klart å knekka fingen min denne gongen i stedet for racketen. Men d e åg altså feil. Episoden skjedde nemligt onsdag 25. oktober. Då tenkte Jon å eg at me sko ver litt sporty, og ta oss ein joggetur i skauen. Me heiv oss i bilen å kjørte t Dale asylmottak i Sandnes. Daleområdet e et veldigt fint turområde. Me parkerte bilen vår på parkeringsplassen der å starta joggeturen. Me sprang litt oppi terrenget der før me vendte snuten mot bilen ijenn. Når me kom ud av skogsområdet va der blitt ganske mørkt, men d jore jo ingenting..TRODDE me.. for då va d jo bare beine veien på asfalt bort t bilen. På grunn av litt bløtt å sleipt underlag oppi terrenget, så fekk me ikkje tatt oss heilt ud på turen. Dermed va d siste sjanse nå, å konkurranseinstinktet vårt sneig seg fram: "fyste mann t bilen". Farten va blitt ganske stor, å me va komt sia om sia når turen plutseligt fekk ein brå slutt. Jekk d bra? Nei! Ka skjedde? Jo.. der va nemligt någen tullinga som hadde hengt opp ein kjetting i knehøyde, på tvers av veien, å som va umulige å se i mørket. Denne snubla me i begge to på likt, å smalt i asfalten. Ka denne kjettingen jore der i d heila tatt lure me fortsatt på. Men d me vett e at me "røyg" ann. D heila endte med et knekt ribbein å ein knekt lillefing på meg. Jon klarte seg med bare et par skrubbsår. D heila har blitt ganske komisk nå i etterkant. Itte et par dage va overskriftå i aftenbladet:
"To fengslet etter Dale-aksjonen onsdag..." :-)

No comments: